Feb 12, 2011

:: Kejohanan Futsal Piala Super Kopu 2010 ::

Helo..heloo...Assalammualaikum wtb...
hari ni ingat ke nak kongsi2 sikit gambar2 time maktab ade buat kejohanan futsal anjuran sendirian berhad..kejohanan berlangsung dlm sebulan atau 2 bulan sebelum exam spm...huhu..kalo nak tgk,tgk je laa...













SEPANYOL

BRAZIL

SEK MANE DK TAW EH..DOK INGAT LA..

TEKO?SAPO EH?

BIDUK OH BIDUK

PEMINAT SETIA..!!

KATANG MOLEK MAJID NYEPAK
BUKIT KLUANG


MUKO2 LETIH BLAKO


PROSES TANDATANGAN OLEH Y.A.B TEACHER AIMI

BIDUK BUNTU SETELAH DI ASAK OLEH PULAS


SURADIE & JEMIE (ADIK BERADIK)

TEACHER AIMI

PASUKAN YANG BERTANDING

JEPUN??

GERMANY

MAROUNE CHAMAKH ATAU SONG??

HIGUAN SEDANG MENGELECEK

SATHIANATHAN DALAM PEMERHATIAN

MANA BOLA NYE?

APO KUAT DIASAK OLEH K.A

JUARA SUPER KOPU 2010
SEPANYOL

Feb 11, 2011

:: Kenapa Aku Diuji?? ::



KENAPA AKU DIUJI

QURAN MENJAWAB :
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
(Surah Al-Ankabut ayat 2-3)







KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAMKAN

QURAN MENJAWAB :
"Boleh jadi kamu membenci sesua tu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
(Surah Al-Baqarah ayat 216)




KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB :
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
(Surah Al-Baqarah ayat 286)





KENAPA RASA FRUSTASI?

QURAN MENJAWAB :
"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
(Surah Al-Imran ayat 139)




BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

QURAN MENJAWAB :
"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
(Surah Al-Baqarah ayat : 45)




APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?

QURAN MENJAWAB :
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka... "
(Surah At-Taubah ayat : 111)







KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

QURAN MENJAWAB :
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
(Surah At-Taubah ayat 129)







AKU TAK DAPAT TAHAN!!!

QURAN MENJAWAB :
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
(Surah Yusuf ayat 12)



 So,aku harap semua dapat kita semua amik sebagai pengajaran dalam kehidupan kita ini..semakin tinggi ujian yang kita hadapi,semakin tinggi iman yang kita miliki...insyaAllah...
Assalammualaikum wtb..

Feb 9, 2011

:: SecebiS kaTa-kAta Pencetus Semangat ::



"Kekuatan kita dalam mengatasi cabaran-cabaran akan datang bukan sahaja terletak pada pengalaman kita dalam memula dan mengurus perubahan pada masa lalu, tetapi juga pada kesanggupan kita untuk melakukan lebih daripada itu pada masa hadapan.”- Tun Dr Mahathir





"Nilai manusia adalah semahal nilai matlamatnya." ~ Marcus Aurelius



 "Agama tanpa ilmu adalah buta. Ilmu tanpa agama adalah lumpuh." ~ Albert Einstein




"Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya." ~ Albert Camus




"Kamu dapat mengenal lebih banyak tentang diri seseorang itu dari adab dan pertanyaannya, bukan dari jawapan-jawapannya." ~ Voltaire




"Masa depan itu dibeli oleh masa sekarang." ~ Samuel Johnson



"Manusia berharap terlalu banyak tetapi berbuat terlalu sedikit." ~ Allen Tate



"Lebih baik tidur dengan perut yang lapar daripada bangun tidur dengan banyak hutang." ~ Anonim


"Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang." ~ Cecil B. DeMille



"Bangsa penakut tidak boleh merdeka dan tidak berhak merdeka. Ketakutan adalah penasihat yang sangat curang untuk kemerdekaan." ~ Andre Colin


"Manusia tidak merancang untuk gagal, mereka gagal untuk merancang." ~ William J. Siegel

 "Manusia yang tidak berharap untuk menang telah sedia kalah."


  "Setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya."





:: My Beloved Family ::

Keluarga Ku..
Assalammualaikum,salam sejahtera dan salam 1Malaysia..aku post ni aku ingat ke nak kongsi2 ngan korang sumer tentang keluarga aku..kalo korang nak tahu..korang bace la sampai abis..so enjoy..!!!


Ni la ayahku yg macho..hehe...nama ayahku Yusof Bin Harun..Beliau berasal di Rantau Abang,Dungun,Terengganu...ermm..hehe..amacam?ganah ork...hehe..ni la ayahku yang telah membesarkan aku sejak aku kecil lagi..banyak la pengorbanan yang ayah aku buat untuk aku..kalo nak tulis kat sini memang la xcukup space aku ase..tapi hakikatnya kadang2 mesti kte lupa kan jasa ayah kte..patut ke kte bt mcm tu??masyaAllah,mintak2 la kita dijauhi drp semua ni..dan aku harap suatu hari nanti aku akan dapat balas jasa ayahku ni..insyaAllah.. 


"Syurga Terletak di Telapak Kaki Ibu"... Nama ibuku, Aini Bnti Mat..Beliau dilahirkan di Dungun,Terangganu.Beliau ni baik orang nya,penyayang,dan mcm lagi...Beliau  berkerja sbg seorang pendidik iaitu guru kat sekolah rendah..jadi cikgu Bahasa Inggeris..Bangge la ade ibu yang pandai bahasa inggeris kan tapi ase2 aku sampai skunk xleh nk kuasai lagi bahasa inggeris ni..huhu..payoh la...ermm..anyway,ni la ibuku yang selama ni mendidik aku hingga menjadi dewasa..banyok kasih sayang yang telah dicurahkan oleh ibuku..dan aku p0n harap aku boleh balas balik jasa yang ibu ku terhadap aku...insyaAllah..



Ni la abang aku yang paling sulong..name dye Muhd Hadri Hafiz Bin Yusof..putra yg ke 1 dalam keluarga aku..Umur skunk dye ermm dalam lebih kurang 24 tahun kot...kalo tgk,ade stail la abg aku ni,nampok macho..ase2 arh..haha..skunk ni ye keje doh,,kat hotel di Port Dickson...kawen belum lagi laa...ble la dktw nak kawen ni?nk tgk gok isteri ye comel ke dop..hehe..


Ni pl0k putra yang ke 2 dlm keluarga aku..Nama abg aku ni Mohd Nurhilmi Bin Yusof..kalo nak kre skunk umor ye 21 tahun la kot...abang aku yang ni beza la skit ngan abg aku yang sulong 2...kalo nak kire,abang aku ni bijok arh dalam keluarga aku..mybe la kot...skunk dye belajor kat UTM Skudai,Johor...amik kos engineering telecomunication untuk degree..



Haha..ni aku laa,,nme Muhammad Hanif Bin Yusof...aku putra yang ke 3...huhu..umur 18 tahun...baru abis spm..skunk nak tunggu result la wehh...

Haa..yang ni pl0k adik perempuan aku..nme ye Hanim Rasyidah Binti Yusof..umur skunk 15 tahun...tahun ni adik aku ni akan amik PMR..tapi xpayoh pon ase..just do ur best la...eermm..kalo kat umoh aku...dye ni la sorang je putri dalam umah aku..tapi kalo bab bt kerja umah,mustahil dye nak buat...kene la jugok putra2 kat umoh ni buat kerja umoh..huhuhu..


Yang ni pl0k adik aku yang paling bongsu..putra ke 4..name adik aku ni Muhammad Haziq Bin Yusof...umor skunk 12 tahun..tahun ni adik aku ni kene amik UPSR..xsusah p0n..mkn kacang jew!!haha...budak ni aku ase jahat arh.,,manja ngak,,pemalas sket,,kalo nak buat keje memang mls budak ni..mujur arh kalo nak tolong orang eh..haha...Nway,duk skolah tu kne la blajor sunggoh,baru dpt result molek...ckgu nasihat ni...


Sampai sini je la info2 tentang family aku..terima kasih sebab sudi membaca..sekian..Assalammualaikum wtb..